English
عربی
العربية

به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

(021) 22882609 – 10 / (0912) 7696940

شنبه تا چهارشنبه 18:00 – 20:00 | پنجشنبه ها 9:00 – 12:00

دکتر مسعود راستکاری / جراحی بینی / عمل بینی طبیعی و نکات مربوط به آن!
مدت زمان مطالعه ۱۶ دقیقه

عمل بینی طبیعی و نکات مربوط به آن!

اگر همین الان پشت سیستم کامپیوتر خود بنشینید و یا حتی با تلفن همراهتان در گوگل عبارت “The best country for nose surgery” که ترجمه فارسی آن معادل “بهترین کشور برای جراحی بینی” است را جستجو کنید، می بینید که نام ایران در صدر آمار چند ده میلیونی گوگل می درخشد! به این معناست که ایران از لحاظ جراحی زیبایی بینی در جهان حرفی برای گفتن دارد.

از این تعریف و تمجیدها که بگذریم، می خواهیم در مورد یکی از محبوب ترین مدل های بینی صحبت کنیم؛ بینی هایی با فرم طبیعی. بینی های طبیعی چه ویژگی هایی دارند؟ بهترین روش برای جراحی آن ها کدام است؟ برای چه افرادی مناسب است و … . اگر ذهن شما هم گاهی درگیر این سوالات می شود، ما را تا انتهای این نوشتار دنبال کنید.

هدف از جراحی بینی طبیعی چیست؟

تا به حال به این سوال فکر کرده اید؟ اینکه چرا یک فرد بخواهد عمل زیبایی بینی انجام دهد اما به طبیعی ترین شکل ممکن؟ تا حدی که برخی افراد زمانی که اطرافیان آن ها متوجه عمل شدن بینی آن ها نمی شوند، بسیار خوشحال می شوند!

فارغ از اینکه چه فرم بینی مد نظر ما است، باید بدانیم که جراحی بینی می تواند هم با هدف درمانی و هم با هدف زیبایی انجام پذیرد. چنانچه هدف زیبایی باشد، اولین و اصلی ترین مولفه آن، حفظ و ایجاد تناسب در میان تمامی اجزای صورت است. زیرا بینی که دارای نقص و ایراد باشد می تواند تمامی اجزای چهره را تحت تاثیر قرار دهد. ترکیب این اجزا باهم، فرم کلی صورت و حالت چهره فرد را تشکیل می دهد که اگر نامطلوب باشد، می تواند او را خشن، ناراحت، خسته و یا هر حال دیگری که واقعی نیست، نشان دهد. بنابراین می توان گفت مهم ترین و اصلی ترین هدف از جراحی بینی ایجاد تناسب ظاهری است.

نمونه کار قبل و بعد عمل بینی یکی از مراجعین
نمونه ای از قبل و بعد جراحی بینی یکی از مراجعین دکتر راستکاری

حال با دانستن این موضوع که داشتن تناسب در چهره لازم است، ممکن است کمی درک کرده باشید که چه می شود که فرم بینی طبیعی یک مدل ایده آل برای افراد محسوب می شود. اینکه آن ها بتوانند فرم بینی خود را بدون ساختن ظاهری مصنوعی اصلاح کنند گویی با یک تیر، به دو نشان زده باشند.

هدف دیگر که به منظور درمان و بهبود شرایط فرد انجام می شود، می تواند مشکلاتی از قبیل انحراف بینی، کجی آن، عدم قرینگی حفره ها و خود بینی، مشکلات تنفسی و پولیپ بینی را برطرف کند.

انواع فرم بینی

بینی ها را قبل از اینکه عمل شوند، به چند نوع می توان تقسیم کرد؟ بینی پس از عمل به چند فرم می تواند درآید؟

به طور کلی بینی ها را قبل از عمل کردن، می توان به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم بندی کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برای آنکه متوجه شوید چرا تشخیص فرم بینی پیش از عمل اهمیت دارد، این قسمت را از دست ندهید.

بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی طبیعی

بینی های استخوانی را تقریبا می توان از ظاهرشان تشخیص داد. ویژگی های بارز این بینی ها:

  • پوست نازک و منعطف
  • وجود پل و قوز روی بینی
  • بافت غضروفی محکم
  • استخوانی نازک
  • وجود لایه هایی نازک از چربی
  • پره های بینی کوچک و باریک

بینی گوشتی

بینی های گوشتی نیز در ظاهر مشخص هستند اما برای تشخیص میزان ضخامت پوست، نیاز به بررسی دقیق از سوی پزشک متخصص دارد. به طور کلی می توان گفت اگر یک بینی ویژگی های نوع استخوانی را نداشته باشد، گوشتی است.

شایع ترین ویژگی های این نوع بینی ها عبارتند از:

  • پوست ضخیم و غیر قابل انعطاف
  • وجود بافت چربی
  • قوز روی بینی
  • ضخامت پوست پره های بینی
  • بافت غضروفی ضعیف
  • نوک بینی پهن
جراحی طبیعی بینی گوشتی

فرم بینی بعد از عمل طبیعی بینی

بسته به اینکه بینی استخوانی باشد یا گوشتی، پزشک می تواند بهترین فرم بینی برای فرد را تعیین کند. همچنین لازم است آقا یا خانم مراجعه کننده را نیز توجیه نماید که چرا باید بینی خود را به صورت طبیعی یا فانتزی عمل کند. در ادامه ویژگی های انواع مختلف فرم بینی و اینکه برای کدام بینی ها مناسب هستند را باهم بررسی می کنیم.

بینی طبیعی

بینی طبیعی فرمی از بینی است که همه چیز آن در حد نرمال باشد. یعنی در تغییر زاویه نوک بینی افراط نشود، حفره ها در حد متعادلی کوچک شوند، قوس زیادی به بینی داده نشود و در عین حال ایرادات ظاهری بینی برطرف گردند. می توان گفت در جراحی بینی طبیعی، پزشک سعی می کند با کمترین تغییر ممکن در ساختار بینی فرمی زیبا و متناسب با چهره برای فرد ایجاد کند.

بینی فانتزی

بینی فانتزی یا عروسکی جزو مدل های محبوب در میان خانم ها است که در آن نوک بینی به سمت بالا بوده و اندازه کلی بینی بیش از حد کوچک می شود. نکته ای که در مورد این فرم بینی وجود دارد این است که متاسفانه یا خوشبختانه تنها برای بینی های استخوانی قابل انجام است، نه بینی های گوشتی.

بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی فرمی مابین بینی های طبیعی و عروسکی دارد. یعنی بینی کوچک می شود اما قوسی که در آن ایجاد می گردد، کمتر از بینی های عروسکی است.

بینی طبیعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که از نام این نوع بینی ها انتطار می رود، فرمی طبیعی دارند که اگر با شخصی مواجه شوید که قبل از عمل شما را ندیده است، ممکن است متوجه عمل بینی تان نشود. البته این موضوع به مهارت پزشک و توقع شما از میزان طبیعی بودن نتیجه عمل نیز بستگی دارد.

ویژگی هایی که می تواند نتیجه یک جراحی رینوپلاستی را به صورت طبیعی جلوه دهد عبارتند از:

  • کوچک نبودن بیش از اندازه حفره های بینی
  • باریک نبودن بیش از اندازه بینی
  • نوک بینی متعادل، نه خیلی افتاده و نه خیلی رو به بالا
  • بدون کجی و انحراف
  • نداشتن برآمدگی و پل بینی
  • پهن نبودن بیش از اندازه
  • هماهنگ بودن آن با سایر اجزای صورت
  • فاقد ایرادات ظاهری

تفاوت بینی فانتزی و طبیعی چیست؟

بنر ویدئو
در این ویدئو که چند نمونه از جراحی های بینی دکتر راستکاری مشاهده می شود، می توانید تفاوت میان بینی های فانتزی و طبیعی را متوجه شوید.
 

تفاوت این دو فرم بینی را به راحتی می توانید از ویژگی های تعریف شده برای آن ها دریابید. فرم کوچک و نوک رو به بالای بینی های عروسکی گاهی اوقات موجب مصنوعی به نظر رسیدن بینی افراد می شوند و به راحتی می توان متوجه شد که یک فرد عمل بینی انجام داده است یا خیر.

در مقابل، بینی های طبیعی گاهی چنان حرفه ای عمل می شوند که نمی توان آن ها را تشخیص داد. بنابراین تفاوت ظاهری این دو فرم بینی از همان ویژگی های مذکور نشات می گیرد.

تفاوت دیگری که برای این دو فرم بینی می توان در نظر گرفت این است که برای داشتن بینی عروسکی لازم است فرم اولیه بینی شما استخوانی باشد. زیرا برای بینی های گوشتی امکان جراحی بینی فانتزی وجود ندارد. در حالی که هم بینی های استخوانی و هم گوشتی را می توان به صورت طبیعی عمل کرد و محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

یک مورد تفاوت دیگر در فرآیند جراحی بینی است. تغییراتی که در بینی با هدف طبیعی به نظر رسیدن آن انجام می شود، در مقایسه با فرم فانتزی متفاوت است. میزان بافتی که در عمل برداشته می شود، نوع برش ها، میزان تغییرات اعمال شده و … همگی مولفه های موثری در این راستا هستند.

چه بینی‌هایی را می‌توان به صورت طبیعی عمل کرد؟

جسته و گریخته گفتیم که امکان جراحی بینی استخوانی و گوشتی به صورت طبیعی وجود دارد اما بیشتر از سوی دارندگان بینی های گوشتی مورد استقبال قرار می گیرد که نمی توانند بینی های فانتزی داشته باشند. در ادامه می خواهیم به صورت جزئی تر کاندیدای مناسب برای عمل بینی طبیعی و نامناسب را بررسی نماییم.

کاندیدای مناسب برای عمل رینوپلاستی طبیعی

افرادی که:

  • از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل باشند،
  • واقع بین باشند و توقعات افراطی از نتیجه رینوپلاستی نداشته باشند،
  • سابقه بیماری خاصی نداشته و یا به آن مبتلا نباشند،
  • اعتیاد نداشته و یا ترک کرده باشند،
  • دارای بینی های بزرگ و نامتناسب با صورتشان هستند،
  • دارای ایرادات ظاهری و یا عملکردی در بینی خود باشند،
  • رشد بینی آن ها متوقف شده باشد.

افرادی که نباید عمل بینی طبیعی انجام دهند!

  • زمانی که به سن بلوغ نرسیده و رشد بینی و اجزای صورت، کامل نشده است.
  • خانم هایی که زایمان کرده اند و هنوز ۲ ماه از آن نگذشته است.
  • افرادی که دچار اختلال انعقاد خون هستند، برای عمل بینی لازم است با پزشک مورد نظر خود مشورت نمایند.
  • افرادی که قصد عمل بینی ترمیمی را به فاصله کمتر از ۱ سال پس از جراحی اول خود دارند.

جراحی بینی طبیعی در میان آقایان محبوب‌تر است یا خانم‌ها؟

اغلب این فرم بینی بیشتر از سوی آقایان مورد استقبال قرار می گیرد. زیرا در حالت عادی، بینی با فرم فانتزی، جذبه مردانه را از چهره آن ها می کاهد. مگر اینکه آقایانی تمایلات زنانه داشته باشند که در این حالت نیز بهتر است با پزشک متخصص مشورت شود.

اما نمی توان گفت بینی طبیعی، مورد علاقه خانم ها نیست. زیرا در میان خانم ها نیز این فرم بینی بسیار طرفدار دارد. چه بسا بانوانی که نمی خواهند هر فردی در مقابلشان ظاهر شد، متوجه عمل کردن بینی شان شود. اما به طور میانگین، اغلب جراحی بینی مردانه به نتیجه ای طبیعی ختم می گردد.

اگر بخواهیم به صورت جزئی تر از تفاوت جراحی بینی طبیعی در خانم ها و آقایان بگوییم، باید بدانید که زاویه بین خط عمود بر لب بالا و خطی که حفره های بینی را از بالا و پایین بهم وصل می کند، برای رسیدن به نتیجه مطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در خانم ها این زاویه باید حدود ۹۵ تا ۱۰۰ درجه و در آقایان ۹۰ تا ۹۵ درجه باشد.

برتری بینی‌های طبیعی

نمونه جراحی بینی مردانه
نمونه ای جراحی بینی مردانه که توسط دکتر راستکاری انجام شده است.

شاید مدت ها قبل، داشتن بینی فانتزی با نوک سر بالا و قوسی نسبتا شدید، جزو زیبایی های یک بینی و یا موفقیت آمیز بودن جراحی رینوپلاستی محسوب می شد اما امروزه بیشتر افراد تمایل دارند که در کنار جراحی زیبایی بینی، حالتی طبیعی و خوش فرم به بینی خود ببخشند و همچنین از لحاظ سلامتی نیز برای آن ها مشکلی ایجاد نشود.

بنابراین این روزها جراحی بینی طبیعی بیش از پیش مورد توجه قرار دارد. برخی از مزایای جراحی بینی طبیعی عبارتند از:

  • تنفس بدون مشکل
  • افزایش اعتماد به نفس
  • حفظ ظاهر طبیعی پره های بینی
  • عوارض جزئی پس از عمل
  • ثابت بودن فرم بینی در طولانی مدت
  • محو شدن قوس روی بینی
  • از بین رفتن فرورفتگی های موجود در بینی
  • دوره نقاهت کوتاه

نکات مهم جراحی بینی‌های طبیعی که باید بدانید!

چند نکته در مورد جراحی بینی طبیعی وجود دارد که لازم است قبل از اقدام به تصمیم برای جراحی، آن ها را بدانید.

نوع پوست بینی

نقش پوست

اهمیت پوست در جراحی بینی آنجایی مشخص می شود که پوست به شدت ضخیم و یا به شدت نازک باشد. این موارد می تواند جراحی را برای پزشک سخت کند و ممکن است نتیجه جراحی بینی آن طور که باید، رقم نخورد.

اگر پوست بینی خیلی نازک باشد، هر گونه ظریف کاری مشهود خواهد بود و حتی کوچک ترین نقص در بینی به راحتی دیده می شود. همچنین ضخامت بیش از اندازه پوست بینی موجب می شود که تغییرات اعمال شده در بینی به خوبی قابل مشاهده نباشد. از همین رو لازم است قبل از اقدام به جراحی، در این رابطه با پزشک خود مشورت نمایید.

اندازه بینی

در جراحی بینی طبیعی، بر خلاف فانتزی ها، اندازه بینی تا حد زیادی تغییر نمی کند بلکه تنها به حدی کوچک می شود که با سایر اجزای صورت، هماهنگ باشد و از سوی دیگر ایرادات ظاهری و عملکردی آن برطرف شود.

اندازه بینی
قوز بینی

قوز پشتی بینی

قوز پشت بینی در بینی های طبیعی پس از عمل، صاف می شود و برخلاف بینی های عروسکی، قوسی به آن داده نمی شود که بخواهد به صورت سرسره ای باشد. تنها ممکن است انحنای کمی برای زیبایی بینی در آن ایجاد شود.

اندازه سوراخ‌های بینی

در جراحی بینی فانتزی، سوراخ های بینی جزو قسمت هایی هستند که به اندازه زیادی دستکاری می شوند. به عبارتی اندازه آن ها بسیار کوچک می شود. به گونه ای که گاهی منجر به بروز اختلالات تنفسی و حتی ظاهر مصنوعی و نازیبای آن می شود. همچنین دستکاری کردن بیش از اندازه حفره های بینی می تواند موجب عدم تقارن در میان آن ها شود که خود عاملی است برای منحرف به نظر رسیدن بینی.

در بینی های طبیعی اما شرایط متفاوت است و جراح سعی می کند در حد نیاز این نواحی را دستکاری کند تا کمتر مشکلاتی برای فرد ایجاد شود.

اندازه سوراخ های بینی
پره های بینی

تغییر پره‌های بینی

در جراحی بینی طبیعی پره های بینی دچار تغییرات زیادی نمی شوند و تنها اگر پزشک صلاح ببیند و نیاز باشد، دستکاری های کوچکی انجام می گیرد. درست بر خلاف جراحی بینی فانتزی که تغییرات گسترده ای در این ناحیه برای آن ها اجرا می گردد.

با توجه به تمام نکات فوق، لازم است که پیش از جراحی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید که قصد شما از عمل بینی، رسیدن به فرمی طبیعی است و او هم بتواند مطابق با خواست شما، روندی را برای عمل رینوپلاستی طرح کند.

آنچه قبل از عمل بینی طبیعی باید انجام دهید!

پس از انتخاب جراح لازم است که با او یک جلسه مشاوره داشته باشید و در طی آن از انتظارات و اهداف خود برای عمل بینی صحبت کنید. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید و یا مبتلا به بیماری خاصی بوده و هستید، لازم است آن را با پزشک در میان بگذارید.

اغلب اوقات برای تشخیص و تصمیم گیری دقیق، از سوی جراح آزمایشاتی تجویز می شود که لازم است آن ها را انجام دهید و نتیجه را به پزشک ارائه دهید.

آمادگی قبل از جراحی بینی

هفته های قبل از عمل

  • ۲ هفته پیش از عمل باید مصرف قرص هایی که احتمال خونریزی را افزایش می دهند، قطع کنید. برخی از این قرص ها عبارتند از آسپرین، پروفن و … .
  • همچنین می بایست از دو هفته قبل، مصرف سیگار، قلیان و نوشیدنی های الکلی را قطع کنید.
  • یک هفته مانده به روز عمل، از غذاهای مقوی استفاده کنید تا بدنتان ضعیف نشود و سلامت خود را حفظ کند.

روز و شب قبل از عمل

  • مصرف آب را طی ۲۴ ساعت پیش از موعد عمل فراموش نکنید.
  • شب قبل از عمل، شامی سبک میل نمایید و سعی کنید زمان این وعده به نحوی باشد که شما از ۸ ساعت قبل از عمل، ناشتا باشید.
  • قبل از عمل حتما حمام کنید؛ زیرا ممکن است تا مدتی پس از جراحی، اجازه استحمام نداشته باشید.

روز عمل

  • حتما ۱ یا ۲ همراه با خود داشته باشید.
  • لباس هایی گشاد و دکمه دار با خود ببرید تا پس از عمل برای تعویض لباس، به مشکل برنخورید.
  • تاخیر نکنید و حداقل ۱ ساعت پیش از موعد دقیق، در محل مورد نظر حاضر شوید.
  • خانم ها در روز عمل نباید آرایش کنند و آقایان هم نباید ریش و سبیل داشته باشند.
  • داشتن زیورآلات و اکسسوری هایی مانند ساعت، سوئیچ، دستبند، گردنبند، انگشتر و … در روز عمل ممنوع است.
  • مدارک مورد نیاز و همچنین نتایج آزمایش و عکسبرداری ها را با خود به همراه داشته باشید.

نکاتی که پس از جراحی طبیعی بینی نباید فراموش کنید!

دوره نقاهت بعد از رینوپلاستی
  • از آن جا که ممکن است پس از عمل، اثرات بیهوشی در شما باقی بماند، بهتر است تا چند روز یک همراه در کنارتان باشد و به بهترین نحو ممکن، استراحت کنید.
  • از دستکاری بینی، پس از عمل خودداری نمایید. زیرا می تواند احتمال خونریزی را برای شما افزایش دهد.
  • به مدت ۷۲ ساعت کمپرس یخ را در دسترس خود قرار دهید و برای کاهش تورم و کبودی ناشی از عمل بینی، بر روی بینی خود قرار دهید.
  • سر خود را به هیچ عنوان برای مدت طولانی پایین نگه دارید.
  • از اعمال فشار بر روی بینی خود حین چسباندن چسب ها بپرهیزید.
  • خنده های شدید برایتان ممنوع است.
  • با توجه به تاثیر منفی الکل و سیگار در نتیجه عمل بینی از مصرف آن ها حداقل تا ۲ هفته دوری کنید.
  • داروهایی را که پزشک برای شما تجویز کرده است، طبق برنامه مصرف کنید.
  • در هفته اول از خوردن غداهای سفت و جویدنی دوری کنید.
  • غذاهای کم نمک بخورید و در حد امکان برای مدتی، مصرف نمک را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  • از انجام فعالیت و ورزش های سنگین بعد از جراحی بینی اجتناب کنید.
  • سعی کنید از دهان عطسه کنید تا فشاری به بینی وار نشود.
  • فین نکنید.
  • از قرار گرفتن در موقعیت و شرایطی که احتمال وارد آمدن فشار و ضربه به بینی را افزایش می دهد، بپرهیزید.
  • مصرف آبمیوه های طبیعی می تواند روند بهبود بینی را تسریع کند؛ از مصرف آن ها غافل نشوید.
  • حین خوابیدن و استراحت کردن دو بالش در زیر سر خود قرار دهید تا سر شما نسبت به بدنتان بالاتر قرار گیرد.
  • برای خوابیدن حالت طاقباز بخوابید.
  • برای استحمام باید حداقل ۱ هفته صبر کنید. همچنین توصیه می شود در این مدت از شستشوی صورت خود و نواحی که پانسمان روی آن قرار دارد، خودداری نمایید. به عنوان جایگزین می توانید از دستمال های مرطوب استفاده کنید.
  • برای باز کردن گچ بینی توصیه می شود ۱ هفته پس از عمل، نزد جراح مراجعه نمایید. پس از باز کردن گچ نیز باید به مدت ۲ ماه از چسب بینی استفاده کنید.
  • استفاده از عینک به مدت ۲ ماه ممنوع است.
  • شنا کردن نیز تا ۲ ماه مجاز نیست.

نتیجه عمل بینی طبیعی

اینکه نتیجه حاصل از عمل بینی طبیعی بعد از چه مدت رویت شود، بستگی به نوع بینی و شرایط هر فرد دارد. معمولا نتیجه عمل بینی گوشتی دیرتر از بینی های استخوانی بروز می کنند.

به طور میانگین ورم ناشی از عمل، خود تا حدود ۱ سال پس از عمل، باقی می ماند بنابراین حداقل باید ۱ سال صبر کنید تا نتیجه نهایی را مشاهده نمایید.

بنر ویدئوی جراحی بینی طبیعی

سوالات متداول

بینی طبیعی بهتر است یا فانتزی؟

اینکه بخواهیم بینی فانتزی داشته باشیم یا طبیعی، یک مسئله کاملا سلیقه ای است اما باید کمی واقع بینانه هم به این موضوع نگاه کنیم. به عنوان مثال نمی شود از بینی گوشتی یک بینی فانتزی و کوچک ساخت. بنابراین بهترین یا بدترین مطلق برای فرم بینی مطرح نیست؛ بلکه برای هر فرد، متناسب با شرایطش، از سوی جراح تعیین می شود.

آیا می توان بینی فانتزی را با عمل ترمیمی به طبیعی تبدیل نمود؟

بینی فانتزی فرم بسیار کوچکی دارد و بینی طبیعی دقیقا برعکس، کوچک نیست اما بزرگ هم نیست. بنابراین برای تغییر بینی از فانتزی به طبیعی لازم است تغییراتی در اندازه آن نیز رخ دهد که برای این کار لازم است بخش های مختلفی از بینی دستکاری شوند. اما اینکه ممکن باشد یا نه تنها توسط پزشک و پس از معاینه تشخیص داده می شود. در صورت امکان شاید بتوان از دیگر نقاط بدن پیوند زد و فرم بینی را اصلاح کرد.

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با سابقه درخشان جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس در منطقه پاسداران تهران، مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی ترکیبی از دو نوع عمل فانتزی و طبیعی برای بینی از نظر ظاهری است. در عمل بینی نیمه...

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

۳۳ دیدگاه ها
  1. دکتر بخوایم ترمیم کنیم چقد بعد عمل باید صبر کنیم؟

    پاسخ
    • حداقل باید 1 سال بگذره اما برای تشخیص دقیق نیاز به ویزیت هست.

      پاسخ
  2. بعد چه مدت ورم بینیمون میخوابه؟

    پاسخ
    • بستگی داره ممکنه برای برخی تا 1 سال هم طول بکشه برای برخی کمتر

      پاسخ
  3. ممنون از اطلاعات خوبتون خیلی عالیه

    پاسخ
    • خوشحالم که براتون مفید بوده

      پاسخ
  4. الان تو شرایط کرونا عمل بینی انجام میدید؟

    پاسخ
    • بله برای تعیین زمان دقیق میتونید تماس بگیرید

      پاسخ
  5. هزینش رو میفرمایین

    پاسخ
    • هزینه عمل به نوع جراحی و عوامل مختلفی بستگی دارد. شما باید حضوری معاینه شده سپس هزینه عمل مشخص میشود

      پاسخ
  6. سلام
    وقت بخیر
    کارتون عالیه
    هزینه جراحی بینی گوشتی چقدر هست؟

    پاسخ
    • سلام. به عوامل مختلفی بستگی دارد

      پاسخ
  7. جراحی بینی و کوچک کردن گوش همزمان امکان پذیره

    پاسخ
    • بله

      پاسخ
  8. من بعد از عمل چسب نزدم فقط یک هفته زدم الان خیلی بینیم ورم داره 6 ماه گذشته چیکار باید بکنم ؟

    پاسخ
    • باید معاینه بشید

      پاسخ
  9. دکتر با عمل بینی فاصله بین لب و بینی زیاد میشه؟

    پاسخ
    • بستگی به نوع عمل و بینی شما دارد

      پاسخ
  10. تو عمل بینی طبیعی چه میزان تغییراتی انجام میدید؟ یعنی تغیرات بینی مشهود نیست؟

    پاسخ
  11. مفید بود

    پاسخ
  12. بسیار عالی

    پاسخ
  13. سلام آیا شما رفع نواقص کوچک با فیلر رو پیشنهاد می‌فرمایید؟
    با تشکر

    پاسخ
    • بررسی به نوع نقص دارد

      پاسخ
  14. هزینه عمل بینی طبیعی چقدره حدودا؟

    پاسخ
    • هزینه عمل به نوع جراحی و عوامل مختلفی بستگی دارد. شما باید حضوری معاینه شده سپس هزینه عمل مشخص میشود

      پاسخ
  15. دکترجان برای بینی های گوشتی از چه روش جراحی استفاده میکنید

    پاسخ
    • باید بینی شما ابتدا بررسی شود

      پاسخ
  16. من دختر خالم بینیشو پیش شما عمل کرد الان هم مدل یه برند معروف پوشاک شده

    پاسخ
  17. مدت زمان چسب زدن بعد عمل چقدره

    پاسخ
    • در هر فرد متفاوته

      پاسخ
  18. سلام وقت بخیر امکان تغییر بینی نیمه فانتزی به بینی طبیعی هست؟میشه در عمل ترمیمی قوس رو برطرف و زاویه لب و بینی ۹۰کرد

    پاسخ
    • بله

      پاسخ
  19. سلام وقت بخیر ، جناب راستکاری شما شهر اراک هم جراحی بینی انجام میدین؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *