English
عربی
العربية

به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

(021) 22882609 – 10 / (0912) 7696940

شنبه تا چهارشنبه 18:00 – 20:00 | پنجشنبه ها 9:00 – 12:00

دکتر مسعود راستکاری / تزریقات زیبایی / تزریق ژل به بینی چگونه انجام می شود؟
مدت زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

تزریق ژل به بینی چگونه انجام می شود؟

به دلیل اینکه بینی بخش مرکزی صورت را اشغال کرده است حتی ایرادات مختصر آن نیز می تواند بسیار چشمگیر باشد. جراحی رینوپلاستی همواره یک درمان مطلوب نیست و گاهی اصلاح نقایص پس از جراحی دشوار است. در نتیجه استفاده از مقادیر اندک فیلر جهت اصلاح نقایص و بدشکلی های خاص بینی، تبدیل به یک روش غیر تهاجمی و مطلوب شده است که پس از عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی تزریق ژل بینی می تواند نتیجه بسیار مناسبی برای افرادی که آسیب های جزئی بر روی بینی خود دارند، به ارمغان آورد. از این رو افرادی که اقدام به انجام این روش درمانی می نمایند، معمولا افرادی هستند که بعد از جراحی بینی بر روی بینی خود مشکلات جزئی مشاهده می کنند یا به جای جراحی ترمیمی ترجیج می دهند، فیلر تزریق کنند.

تزریق ژل بینی

تزریق ژل بینی و رفع افتادگی آن

آیا می توان با روشی غیر از جراحی بینی نسبت به برطرف کردن افتادگی بینی اقدام نمود؟ این سوال ممکن است ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کند. باید بگوییم بله، چنین امکانی وجود دارد. برای رفع افتادگی بینی بدون جراحی، می توان از تزریق ژل استفاده کرد و به راحتی شکل بینی را تغییر داد. تزریق ژل بینی امروزه یکی از بهترین روش های زیبایی صورت است که بدون درد انجام می گیرد. 

به همین دلیل افراد زیادی هستند که به سراغ انجام این روش درمانی می روند تا مشکلات ظاهری بینی خود را برطرف کنند. می دانیم که بینی به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای صورت، در زیبایی چهره بسیار تاثیر گذار است و کوچک ترین تغییری در آن می تواند زیبایی کلی صورت را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

معمولا افرادی می توانند از تزریق ژل بینی نتیجه بهتری دریافت کنند که بینی آن ها دچار انحراف و شکستگی های جزئی شده باشد. تزریق ژل در بینی قسمت هایی از آن را پر کرده و به اصلاح فرم بینی می پردازد.

تکنیک تزریق ژل به بینی

در هنگام تزریق در یک بخش فرو رفته یا خالی بینی بهتر است به جای آن که به شکل یک جا تزریق صورت گیرد، ابتدا بر روی استخوان یا غضروف انجام شود و سپس به شکل خطی و رو به عقب ادامه یابد. این کار از تزریق احتمالی به داخل عروق خونی جلوگیری می کند.

چه مشکلاتی از بینی را می توان با تزریق فیلر رفع کرد؟

برای برطرف کردن ایرادات بینی می توان از ژل های مختلفی برای تزریق استفاده کرد. یکی از بهترین و متداول ترین ژل هایی که برای برطرف کردن مشکلات بینی مورد استفاده قرار می گیرد، اسید هیالورونیک است. این ماده پر کننده در عین حال که پر کاربرد است، کمترین عوارض را نیز برای بدن به همراه دارد.

اصولا افرادی که تمایلی به انجام جراحی بینی ندارند، ترجیح می دهند به سراغ تزریق فیلر روند تا بتوانند بیشتر نواقص بینی خود را با استفاده از ژل برطرف کنند. از سوی دیگر نیز افرادی هستند که ممکن است سابقه جراحی زیبایی بینی داشته باشند اما پس از جراحی باز هم ایرادات و نواقص محدودی بر روی بینی آن ها مشاهده گردد.

این دسته از افراد می توانند به راحتی و با استفاده از تزریق ژل به بینی، ایرادات بینی خود را برطرف کنند. به طور کلی باید بگوییم تزریق ژل نسبت به جراحی بینی کم خطرتر بوده و می تواند نتیجه مطلوبی را برای فرد به همراه داشته باشد.

برخی از رایج ترین مشکلاتی که با تزریق ژل بینی برطرف می شود به شرح زیر است:

جهت صاف کردن قوز پشتی بینی، معمولا هم در بالا و هم در پایین آن تزریق انجام می شود تا یک سطح صاف حاصل گردد. از این تکنیک همچنین می توان در بینی های پهن هم استفاده کرد تا نمای ظاهری بلندتر و باریک تر برای بینی ایجاد شود.

در این بینی ها حمایت لازم غضروفی در قاعده بخش مقعر بینی وجود ندارد. در نتیجه تزریق باید در سطح زیر درمی یا درمی صورت گیرد تا پوست ضخیم تر گردد. در واقع نوعی پل زدن بین دورسوم استخوانی بینی و نوک بینی صورت می گیرد. تزریق ثانویه در سطح عمقی تر به حمایت بیشتر از فیلر رویی و رفع تقعر و همچنین بهبود ظاهر پل ایجاد شده کمک می کند.

در هنگام تزریق برای بینی قوسی (انحراف دار) در ابتدا یک خط منفرد را در نظر بگیرید که از خط وسط می گذرد.همواره نقاطی وجود دارند که به شکل C یا S از این خط وسط انحراف پیدا می کنند. با تزریق در نقاط مقعر نسبت به این خط، نمای ظاهری بینی فرد صاف تر به نظر می رسد.

در مواردی که نوک بینی وضوح و تیزی کمتری دارد و دچار افتادگی است با تزریق فیلر، به شکل یک جا، در محل صحیح می توان نمای برجسته تر، تیزتر و واضح تری برای نوک بینی ایجاد نمود. تزریق ها در واقع نوعی گراف نوک بینی محسوب می شوند که سبب واضح تر شدن نوک بینی با افزایش برجستگی و چرخش آن به سمت بالا می گردد. ضخامت پوست نوک بینی و بافت اسکار موجود در ناحیه (پس از جراحی) مشخص می کند که چه تکنیکی در این محل مناسب است.

مسئله مهمی که باید به آن توجه نمایید، دقت و مهارت بالای پزشک در زمان تزریق ژل است. در صورتی که تزریق ژل به بینی توسط پزشک متخصص انجام نشود، می تواند عوارض جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشته باشد. زیرا استفاده از مواد مرغوب و تشخیص میزان تزریق مورد نیاز، بسیار اهمیت دارد. پس بهتر است پیش از اقدام به تزریق ژل بر روی بینی، به سراغ پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه بروید.

تزریق فیلر بینی

آیا تزریق فیلر بینی های گوشتی و استخوانی با هم تفاوت دارد؟

می دانیم بینی ها به دو نوع بینی گوشتی و استخوانی تبدیل می شوند. اینکه انجام جراحی بینی یا تزریق ژل بر روی بینی بسته به نوع استخوانی یا گوشتی بودن آن ها متفاوت باشد یا خیر، به عوامل متعددی بستگی دارد. معمولا بینی های استخوانی بینی هایی هستند که از پوست نازکی برخوردار بوده و ضخامت کمی دارند.

در حالی که بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم هستند و می توان به راحتی فیلر را به این نوع بینی ها تزریق کرد. نازک بودن پوست بینی های استخوانی را باید مهم ترین نکته برای دیدن جزئیات ساختار بینی به شمار آوریم. از آن جایی که این مدل بینی ها، دارای ساختار غضروفی سفتی هستند، برای تزریق ژل چندان مناسب نیستند. 

در عوض جراحی بینی بر روی بینی های استخوانی نتیجه بسیار مطلوبی به همراه می آورد. پس تزریق ژل بر روی بینی های گوشتی نه تنها نتیجه بهتری به بار می آورد، بلکه می تواند زیبایی فرد را نیز بیشتر کند. در حالی که بینی های استخوانی کاندید مناسب تری برای عمل رینوپلاستی هستند.

مهم ترین مزایای تزریق ژل بینی چیست؟

این روش زیبایی دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم خطر بودن
  • دارای دوره نقاهت کوتاه مدت
  • عوارض جانبی کمتر
  • نتیجه ای تقریبا یکسان با جراحی بینی
  • پروسه کوتاه برای تزریق
  • بدون درد و ناراحتی
  • مقرون به صرفه از لحاظ هزینه

دوره نقاهت تزریق ژل بینی بسیار کوتاه است. افرادی که اقدام به تزریق ژل بر روی بینی خود می کنند، بلافاصله بعد از تزریق می توانند تغییراتی که بر روی چهره آن ها به وجود آمده است را مشاهده کنند. در حالی که انجام جراحی بینی به دوره نقاهت یک ماهه یا بیشتر نیاز دارد. 

در نهایت نیز ممکن است نتیجه با آنچه در نظر فرد است، متفاوت شود و نیاز به جراحی ثانویه بینی پیدا کند که آن هم دشواری های خاص خود را دارد.

فیلرها بعد از تزریق بین 3 تا 5 سال بر روی بدن باقی می مانند و بدون هیچ درد و خونریزی زیبایی را برای شخص به همراه خواهند داشت. در حالی که این روش به بالا کشیدن نوک بینی نیز کمک کرده و قوزهای متوسط میان بینی را نیز برطرف می کند. از سوی دیگر هر زمان که فرد تمایل داشته باشد، می تواند فیلر را از بدن خود خارج کند.

هزینه تزریق ژل بینی

تزریق ژل به بینی می تواند برای افراد مختلف، هزینه های متفاوتی را در پی داشته باشد. زیرا موادی که برای تزریق به کار گرفته می شود، ممکن است برای هر فرد تفاوت داشته باشد. به قطع یقین، میزان مواد تزریقی به بینی برای افراد، یکسان نیست و از آن جایی که هزینه ژل و انواع فیلر، به ازای هر سی سی تعیین می شود، میزان کلی تزریق بر هزینه کلی تاثیرگذار است.

از طرفی نوع و میزان مشکلی که قرار است با تزریق ژل برطرف شود نیز اهمیت دارد. هرچه این میزان بیشتر باشد، تزریق بیشتری نیاز است.

نوع پوست افراد، فرم بینی و شرایط فردی آن ها همگی از عوامل موثر در روند تزریق و در نتیجه هزینه لازم برای پرداخت آن هستند. بنابراین اگر می خواهید به صورت دقیق از هزینه تزر یق ژل بینی مطلع شوید، لازم است با پزشک و جراح خود به صورت حضوری و مستقیم ارتباط برقرار کنید.

نتیجه گیری

آگاهی از نسبت های مطلوب برای جذاب به نظر رسیدن بینی و همچنین درک کامل آناتومی پایه بینی ضروری است. همچنین این مسئله از نظر ایمنی تزریق نیز مهم است تا از تزریق داخل رگ از مسیرهای عروقی پرهیز شود. تزریق فیلر بینی روشی بی خطر برای افرادی است که به هر دلیلی از قرار گرفتن در زیر تیغ جراحی واهمه دارند. اما تشخیص اینکه این روش برای شما مناسب است یا خیر بر عهده جراح بینی و پزشک متخصص است.

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با سابقه درخشان جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس در منطقه پاسداران تهران، مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
تزریق فیلر

تزریق فیلر

تزریق فیلر روشی برای برطرف کردن نواقص و زیباسازی صورت است. با تزریق پرکننده، شادابی به صورت بر می گردد....

فیلر خط خنده

فیلر خط خنده

فیلر خط خنده یکی از پرطرفدار ترین انواع فیلر ها در بین افراد است. در ادامه این مقاله کاربرد فیلر خط خنده و...

لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت بدون جراحی در حال افزایش است. در حالی که بوتاکس در کاهش چین و چروک صورت بسیار عالی می کند، مبارزه...

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

2 دیدگاه ها
  1. با سلام خدمت دکتر

    لطفا هزینه کامل تزریق فیلر به بینی را بفرمایید

    ممنون

    پاسخ
    • هزینه عوامل مختلفی بستگی دارد. شما باید حضوری معاینه شده سپس هزینه فیلر مشخص میشود

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *