English
عربی
العربية

به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

(021) 22882609 – 10 / (0912) 7696940

شنبه تا چهارشنبه 18:00 – 20:00 | پنجشنبه ها 9:00 – 12:00

دکتر مسعود راستکاری / جراحی بینی / عمل بینی بدون بیهوشی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

عمل بینی بدون بیهوشی

عمل بینی بدون بیهوشی یکی از پیشرفت‌های علم پزشکی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در حوزه جراحی زیبایی و ترمیمی در ناحیه بینی تکنیکی نوآورانه پدید آمده است که روش‌های سنتی بیهوشی در حین جراحی را به چالش می‌کشد. این مقاله به بررسی مفهوم انجام جراحی بینی بدون بیهوشی می‌پردازد و در مورد مزایا و ملاحظات بالقوه آن صحبت می‌کند. تا انتهای این مطلب را بخوانید تا با این روش جراحی بیشتر آشنا شوید.

همانطور که می‌دانید به طور سنتی، بیهوشی نقش مهمی در اطمینان از راحتی بیمار و مدیریت درد در طول فرآیند جراحی داشته است. عمل بینی طبیعی که با نام رینوپلاستی نیز شناخته می‌شود، مدت‌ها است که یک روش محبوب برای بهبود ظاهر و عملکرد زیبایی بینی بوده است. با این حال، پیشرفت‌های اخیر رویکرد جدیدی را ارائه کرده است که ضرورت بیهوشی را زیر سوال می‌برد و در عین حال نتایج موفقیت‌آمیزی را به دست می‌آورد. 

لازم به ذکر است جراحی بینی بدون بیهوشی با همان کیفیت یک عمل با وجود بیهوشی، برای بیمار صورت می‌گیرد. بنابراین با وجود نبود بیهوشی نیز مداخلات پزشک به هر اندازه که نیاز باشد انجام شده و خللی در فرآیند عمل نخواهد بود.

تکنیک عمل بینی بدون بیهوشی شامل استفاده از بی‌حس کننده‌های موضعی پیشرفته و روش‌های جراحی نوآورانه برای به حداقل رساندن یا حذف نیاز به بیهوشی عمومی است. هدف این رویکرد ارائه تجربه عمل در ناحیه بینی، برای افرادی است که نمی‌توانند بیهوشی در طول عمل داشته باشند.

بی‌حس کننده‌های موضعی، مانند لیدوکائین، به طرز ماهرانه‌ای توسط جراحان متخصص برای بی حس کردن نواحی خاصی که نیاز به درمان دارند، تجویز و استفاده می‌شود. بی‌حس کننده‌های موضعی تضمین می‌کند که بیمار راحت و بدون درد خواهد بود و در عین حال به او اجازه می‌دهد در طول عمل بیدار بماند.

ضمنا بهتر است بدانید عمل بینی بدون بیهوشی به دلیل نیاز به داشتن مهارت بالا باید زیر نظر یک جراح بینی خوب در تهران انجام شود. با توجه به چالش‌هایی که این نوع جراحی دارد؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب جراح بینی خوب تهران توجه ویژه‌ای داشته باشید.

یکی از اصلی‌ترین مزایای مزایای عمل بینی بدون بیهوشی برای بیمارانی است که نمی‌توانند بیهوشی در عمل بینی را به هر دلیلی از جمله حسایت یا وجود بیماری‌های زمینه‌ای تجربه کنند.

اصلی‌ترین ریسک و خطری که ممکن است عمل بینی بدون بیهوشی داشته باشد، تجربه درد برای بیماران است که ممکن است باعث شود فرآیند جراحی از تحمل آن‌ها خارج شود. بنابراین ممکن است اختلالی در کار جراح ایجاد کنند.

خیلی مهم است که توجه داشته باشید تکنیک جراحی بینی بدون بیهوشی ممکن است برای همه بیماران مناسب نباشد. عواملی مانند پیچیدگی روش جراحی، اضطراب بیمار و تحمل درد فردی باید به دقت در نظر گرفته شوند. جراحان باید هر مورد را به صورت جداگانه ارزیابی کنند تا مناسب بودن این روش را برای بیمار تعیین کنند؛ چرا که همه بیماران ممکن است کاندید مناسبی برای جراحی بینی بدون بیهوشی نباشند.

  • در برخی از جراحی‌های شامل تکنیک‌ها و ساختارهای پیچیده‌، که نیاز به دقت و کنترل بالایی دارد، بیهوشی عمومی ممکن است لازم باشد تا اطمینان حاصل شود که بیمار در طول عمل بی حرکت می‌ماند.
  • علاوه بر مورد ذکر شده انجام جراحی بینی بدون بیهوشی به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. اگر جراح در این تکنیک به خوبی آموزش ندیده باشد، ممکن است در طول عمل دچار خطا شود.
  • روش‌هایی که نیاز به دستکاری گسترده بافت دارند نمی‌توانند با بی حسی موضعی انجام شوند.

کلام آخر

جراحی بینی بدون بیهوشی نشان دهنده پیشرفتی اساسی در زمینه جراحی زیبایی و ترمیمی در ناحیه بینی است. در این تکنیک با استفاده از بی حس کننده‌های موضعی و تکنیک‌های جراحی ابتکاری، مزایای بالقوه‌ای مانند کاهش زمان بهبودی و کاهش خطر عوارض مرتبط با بیهوشی عمومی فراهم می‌شود. اما به عنوان مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای این نوع جراحی در نظر گرفته شود، عدم امکان انجام آن برای همه‌ی افراد و در همه‌ی انواع جراحی است.

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با سابقه درخشان جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس در منطقه پاسداران تهران، مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب ها:
مقالات مرتبط

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *