English
عربی
العربية

به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

(021) 22882609 – 10 / (0912) 7696940

شنبه تا چهارشنبه 18:00 – 20:00 | پنجشنبه ها 9:00 – 12:00

دکتر مسعود راستکاری / جراحی بینی / ترمیم دفورمیتی بینی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

ترمیم دفورمیتی بینی

بسیاری از افراد در جراحی اولیه خود به دلایل مختلفی از جمله: کم تجربه بودن جراح، ضعف در جراحی و یا مراقبت های نادرست، فرم بینی آنها پس از عمل بهم ریخته و دفرمه می شود. این افراد می بایست اقدام به ترمیم دفورمیتی بینی کنند. در رابطه با این موضوع در ادامه مقاله توضیحات دقیق را قرار داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

بسیاری از بیماران و مراجعینی که برای جراحی ترمیم بینی خود به مطب دکتر مسعود راستکاری مراجعه می کنند ، خواستار ترمیم دفورمیتی بینی خود هستند.

ترمیم دفورمیتی بینی

این بدفرمی ها و حالات نامتعادل اشکال متفاوتی دارند که برای ترمیمشان لازم است تدابیر مخصوصی اندیشده شود تا ظاهر بینی زیبا و دلنشین شود .دفورمیتی بینی انواع گوناگونی دارد که شایع ترین آنها عبارتند از : عدم تقارن در پره های بینی ، کجی بینی ، فرم زین اسبی ، فرم منقار ، کوتاهی بینی ، نوک تیز شدن یا برجستگی نوک بینی

دفورمیتی منقار طوطی :

در چنین وضعیتی به دلیل اینکه ناحیه بالایی نوک بینی حجم زیادی دارد و ناحیه وسطی تیغه بینی کم حجم می شود ، بینی به سمت پایین متمایل شده و همانند منقار طوطی می شود برای ترمیم این عارضه می توان بخش های اضافه را حذف نمود البته اگر جنس زائده ها از جنس پوست ضخیم باشد ، ظرافت و حساسیت بسیار بالایی لازم است تا ترمیم دفورمیتی بینی انجام گیرد .

تورفتگی پره های بینی

تورفتگی پره های بینی :

این عارضه بیشتر برای کسانی وجود دارد که در سال های قبل بینی خود را جراحی کرده اند . زیرا در آن زمان تجربه جراحان کمتر از حال بود و برای کاستن از پهنای بینی ، بخش های غضروفی پره های بینی را تضعیف می کردند . به دلیل ضعیف شدن بافت های غضروفی پره بینی ، تورفتگی پره ها رخ می دهد برای ترمیم دفورمیتی بینی های این چنینی می توان با کمک اجزای طبیعی و الحاقی غضروف ، ناحیه پره ها را قوت بخشید .

عدم تقارن در سوراخ های بینی :

حتی بهترین جراح هم در حل این مسئله با چالش هایی روبروست . اما می توان به پیوند بافت های پوستی و غضروفی و یا در صورت نیاز حذف اجزای اضافی ، اقدام به تقارن بخشی به سوراخ های بینی نمود . نتیجه جراحی ترمیم بینی در این نوع بینی ها بسیار واضح و اثربخش خواهد بود .

عدم تقارن در سوراخ های بینی

بینی های زین اسبی :

در مورد بینی های زین اسبی ، بخش وسطی پل بینی به حد زیادی ضعیف شده و ظاهرا بر روی تیغه بینی تورفتگی و بالاآمدگی مشاهده می شود که به این ترتیب به حالات ایجاد شده ، فرم زین اسبی می گویند زیرا ساختار بینی تا حد زیادی همانند زین اسب می شود به منظور ترمیم این نوع دفورمیتی بینی با استفاده از گرافت و بافت غضروفی ، نواحی ضعیف ترمیم شده و قوت می یابند .

بیشتر بخوانید: جراحی بینی

علائم ناهنجاری بینی

علائم تغییر مدل بینی با توجه به شرایط و علت آن متغیر است. از جمله علائم ناهنجاری بینی  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تغییر حالت فیزیکی بینی

مسدود شدن بینی

خرناس

ایجاد مشکلات سینوسی

تجربه مکرر خونریزی بینی

ایجاد مشکل در زمان صحبت کردن یا خورد

دلایل دیگر تغییر شکل بینی

دلایل دیگری برای دفورمیتی بینی نیز وجود دارد که ارتباطی با جراحی اشتباه ندارد.از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ناهنجاری‌های مادرزادی

این ناهنجاری ها شامل ضعف ساختار بینی یا عدم تقارن در بینی می باشد.

ترومای بینی

در صورتی که به بینی صدمه وارد شود در طول زمان ممکن است موجب انحراف در تیغه اصلی بینی شود و ساختار بینی تغییر کند

توده بینی

وجود توده های داخلی و خارجی می تواند موجب تغییر شکل بینی شود

بالا رفتن سن

برخی زمان با بالا رفتن سن، ساختار بینی  تضعیف می شود و تغییر می کند

شرایط پزشکی

در شرایط خاص پزشکی ممکن است ساختار کلی بینی تغییر کند که در ظاهر بینی نیز تاثیر می گذارد.

انحراف بینی

زمانی که سپتوم بینی به یک سمت انحراف پیدا کند، انحراف بینی صورت گرفته است. زمانی که این انحراف زیاد باشد ممکن است مشکلات تنفسی ایجاد کند.

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با سابقه درخشان جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس در منطقه پاسداران تهران، مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب ها:
مقالات مرتبط

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *