English
عربی
العربية

به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

(021) 22882609 – 10 / (0912) 7696940

شنبه تا چهارشنبه 18:00 – 20:00 | پنجشنبه ها 9:00 – 12:00

دکتر مسعود راستکاری / جراحی زیبایی صورت / مراقبت لیفت صورت را جدی بگرید!
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

مراقبت لیفت صورت را جدی بگرید!

مراقبت لیفت صورت برای افرادی که می‌خواهند این جراحی را انجام دهند نباید نادیده گرفته شود. برخی از افراد گمان می‌کنند بعد از پروسه خود عمل دیگر سخت‌ترین قسمت کار تمام شده است. در صورتی که اینطور نیست و اهمیت به مراقبت‌های بعد از عمل لیفت صورت به منظور گرفتن نتیجه هر چه بهتر و جلوگیری از عفونت نیازمند رسیدگی است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به برخی از نکاتی که برای گذراندن مراقبت‌ها به بیمار کمک می‌کند، اشاره کنیم. پس با ما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مراقبت بعد از لیفت صورت

مراقبت‌ های بعد از لیفت صورت

همان‌طور که می‌دانید چین‌ وچروک در صورت به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به وراثت، شرایط محیطی، سن، استرس و عوامل دیگر اشاره کرد. یکی از روش‌های درمان افتادگی و چروک پوست صورت استفاده از لیفت صورت است. افرادی که قصد انجام لیفت صورت را دارند می‌بایست حتما با یک متخصص زیبایی مشاوره داشته باشند و از تمام نکات مربوط به آن مطلع شوند. 

هر بیماری برای مراقبت بعد از لیفت صورت که بسیار ضروری و مهم بشمار می‌رود، با رعایت کردن موارد توصیه شده توسط پزشک می‌تواند به بهبود و نتیجه عمل لیفت کمک کند. اگر این جراحی زیبایی توسط بهترین جراح لیفت صورت انجام شود، قطعا دوران نقاهات و مراقبت‌های ساده‌تری را برای بیمار خواهد داشت. بنابراین علاوه بر کیفیت عمل لزوم مراجعه به بهترین جراح لیفت صورت در مراقبت بعد از جراحی هم نمایان است.

برخی از این موارد توصیه شده شامل موارد زیر است:

  1. بعد از مدت زمان ۳ روز می‌توانید حمام کنید.
  2. در صورت بروز هر گونه کبودی و ورم بر روی پوست می‌توانید در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل از کمپرس یخ استفاده کنید و بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.
  3. از روز سوم به بعد می‌توانید از کمپرس گرم استفاده کنید. کمپرس گرم کمک می‌کند تا روند بهبود سرعت ببخشد.
  4. به هنگام حمام کردن می‌توانید به آرامی بخیه‌‌ها را تمیز کنید.
  5. بعد از جراحی تا یک سال از تیره کردن پوست جلوگیری کنید. (منظور استفاده از دستگاه سولار و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است)
  6. در صورت قرار گرفتن در نور آفتاب از ضد آفتاب‌های قوی با spf بالای ۳۰ و یا ۳۰ استفاده کنید.
  7. به هنگام حمام کردن از قرار گرفتن در زیر فشار آب زیاد خودداری کنید.
  8. استفاده از استخر تا ۶ ماه ممنوعیت دارد.
  9. برای جلوگیری از عفونت بخیه‌ها سعی کنید محل مورد جراحی را هر روز تمیز کنید.
  10. به هنگام استفاده از سشوار از درجه خیلی داغ آن استفاده نکنید تا دچار سوختگی نشوید.
  11. بهتر است برای رنگ کردن موهایتان از پزشک خود مشورت بگیرید. معمولاً بعد از گذشت ۴ هفته می‌توانید موهایتان را رنگ کنید.
  12. تا هفته‌ی اول بعد از عمل لیفت صورت توصیه می‌شود تحت هیچ عنوان آرایش نکنید. بعد از گذشت یک هفته به راحتی می‌توانید آرایش کنید و البته به شرطی که حواستان به قسمت‌های بخیه شده باشد. اجازه ندهید مواد آرایشی به بر روی قسمت‌های بخیه شده تماس داشته باشد.
  13. معمولاً بخیه‌های جذب نشدنی بعد از گذشت یک هفته توسط پزشک کشیده می‌شود.
  14. رعایت بهداشت از جمله موارد بسیار مهم و حساس در جراحی مراقبت لیفت صورت است که باید جدی گرفته شود.

بیشتر بدانید: آیا تا به حال در مورد لیفت صورت بدون جراحی شنیده‌اید؟

تغذیه‌ در مراقبت پس از جراحی لیفت صورت

بسیاری از افراد نمی دانند که پس از عمل جراحی صورت، باید و نبایدهای تغذیه ای چیست!؟

در خصوص این موضوع باید اذعان کرد که در روز نخست پس از جراحی فقط باید غذاهای نرم و آبکی مثل سوپ مصرف شود. پس از روز دوم استفاده از هر نوع غذایی ممکن است، اما با توجه به اینکه جراحی در ناحیه صورت انجام گرفته و با خوردن غذا و به کارگیری فک احتمال کشیدگی در صورت خواهد بود، جویدن باید با احتیاط خاصی انجام شود.

 در خصوص نبایدهای غذایی به مصرف نکردن ادویه جاتی مانند نمک، سدیم، فلفل و غیره باید اشاره کرد. ادویه‌ها می‌توانند تورم‌های بعد عمل را تشدید کنند. توصیه می‌شود در سیکل نقاهت از مصرف غذاهایی مانند سوسیس، کالباس و فست فود به صورت جدی اجتناب شود. این غذاها باعث کند شدن روند بهبودی بافت عمل‌شده می‌شوند.

مهم‌ترین نکات مراقبتی پس از جراحی لیفت

  • مطمئناً انجام ندادن ورزش‌های نفس گیر و طاقت فرسا و همینطور بلند نکردن وزنه‌های سنگین. این فعالیت‌ها را تا دو ماه پس از جراحی اکیدا انجام ندهید.
  •  در خصوص شستشوی صورت حتماً باید از آب ولرم استفاده کرده و به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید.حمام با درجه آب داغ بالا بسیار مضر خواهد بود.
  • یکی از شایع‌ترین اشتباهات بیماران مصرف سیگار و یا هم خانواده آن است. دخانیات مکانیسم گردش خون را مختل کرده و همین اختلال باعث نرساندن مواد مغذی به بافت‌ها و سلول‌های بدن است که منجر می شود زخم‌ها بسیار دیر التیام پیدا کنند.
  • در موارد نادر اگر تورم و خون مردگی‌های زیر پوست زیاد باشد، با توجه به تشخیص و دستور پزشک لوله‌هایی به اسم (درن) در موقعیت جراحی قرار می‌دهند. مدت زمان قرار گرفتن این لوله‌ها در محل جراحی بنا به دستور و تشخیص پزشک معالج تعیین می‌شود و پس از زمان تعیین شده پزشک آن‌ها را خارج می کند.
  • از رفتن به جکوزی، سونا در سیکل نقاهت و بهبودی جداً خودداری کنید، چراکه می‌تواند خون مردگی‌ها و تورم‌ها را بیشتر کند و ثابت نگه دارد یا اجازه التیام را به آن‌ها ندهد.

آیا بعد از عمل لیفت صورت حالت تهوع خواهم داشت؟

به دلیل زمان بیهوشی که تجربه می‌کنید، ممکن است در ساعت‌های اولیه بعد عمل کمی سرگیجه یا حالت استفراغ داشته باشید و این مساله طبیعی است. چند ساعت بعد از گذشت جراحی، برای کمتر شدن حالت تهوع از آبمیوه‌های طبیعی استفاده کنید.

کلام آخر

مهم‌ترین دوران ۴ هفته اول جراحی است که دائما باید تحت نظر تیم پزشکی و همینطور پزشک مورد نظر خود باشید. پس از این مدت پزشک تاریخ‌هایی را برای ویزیت دوره ای به شما اعلام خواهد کرد، شک نداشته باشید که مراجعه شما در وقت تعیین شده ارتباط مستقیم با نتیجه بهتر جراحی دارد پس در انجام آن‌ها کوتاهی نکنید.

 

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با سابقه درخشان جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس در منطقه پاسداران تهران، مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب ها:
مقالات مرتبط

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *