English
عربی
العربية

به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

(021) 22882609 – 10 / (0912) 7696940

شنبه تا چهارشنبه 18:00 – 20:00 | پنجشنبه ها 9:00 – 12:00

مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

انواع ماساژ بینی

معمولاً بعد از جراحی بینی مدت زمان نسبتا طولانی باید بگذرد تا ورم بینی شما به طور کامل کم شده و از بین برود تا به فرم دلخواه برسید. راه های متفاوتی وجود دارد که باعث کم شدن تورم بینی بعد از جراحی می شود. یکی از این راه ها ماساژ بینی بعد از عمل است که تا حد زیادی نقشی موثر در نتیجه عمل رینوپلاستی ایفا می کند. لازم به ذکر است که بدانید ماساژ باید به صورت اصولی و تکنیکی با توصیه پزشک صورت بگیرد. ماساژ بینی برای بینی های گوشتی بسیار تاثیر گذار است و برای افرادی که بینی های پهن دارند با ماساژ فرم بینی متعادل می شود.عکس ماساژ بینی بعد از عمل را مشاهده میکنید.

ماساژ دادن بینی بعد از عمل

ماساژ بینی بعد از عمل

جراحی بینی یکی از عمل های ظریفی است که نکات بسیار ریزی برای مراقبت از آن باید اجرا گردد. ماساژ بینی بعد از عمل یکی از مهم ترین آن ها است که بیمار باید انجام دهد که البته این عمل توسط پزشک انجام می شود. برای کاهش تورم و رفع برجستگی هایی که روی بینی به وجود می آید پزشک از ماساژ بینی بعد از عمل استفاده می کند که اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه شما بینی گوشتی یا استخوانی داشته باشید، تفاوتی ندارد؛ بلکه باید از این روش برای از بین بردن انحراف ها و کجی های روی بینی استفاده کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد ماساژ بینی بعد از جراحی وجود دارد این است که اصلا و به هیچ وجه نباید خودسرانه اقدام به ماساژ دادن نمایید. ماساژ دادن بینی بعد از اینکه جراحی انجام می شود به نوعی درمان محسوب می شود و حتما باید خود پزشک این اقدام درمانی را برای شما انجام دهد. اگر ماساژ بینی به درستی انجام نشود نه تنها مزیتی ندارد، بلکه باید بدانید تورم و سوزش بینی را نیز تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد. بنابراین باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید و خودتان اقدام به ماساژ بینی نکنید.

به طور کلی می توان گفت ماساژ بینی بعد از عمل به منظور رسیدن به دو هدف زیر انجام می گیرد.

فرم دادن بخش های برجسته بینی: در این نوع ماساژ بر روی مناطق برجسته فشار بیشتری به سمت داخل وارد می شود. این نوع ماساژ باید توسط پزشک صورت گیرد و در صورتی که لازم به تکرار باشد، توضیحات توسط پزشک به بیمار داده می شود.

کاهش تورم بینی، نشستن پوست بر روی ساختار زیرین و کمک به شکل گرفتن پوست بینی: برای رسیدن به این هدف معمولاً هر زمان که پزشک بخواهد چسب بینی را تعویض کند ماساژ را انجام می دهد که به سه روش مختلف امکانپذیر است. نحوه ماساژ دادن نیز اینگونه است که به صورت موازی به سمت بالا تا زیر ابروها ماساژ داده می شود.

روش ماساژ دادن بینی بعد از جراحی رینوپلاستی

روش اول: در این روش انگشت شست در یک طرف نوک بینی و انگشت نشانه در طرف دیگر آن باید قرار بگیرد و به صورت موازی به سمت بالا تا زیر ابروها ماساژ انجام گیرد. فشار ماساژ هنگام عبور انگشتان از کنار نوک بینی و غضروف های آن آرام تر بوده و هنگام عبور از کنار استخوان های بینی محکم تر می شود. این ماساژ به مدت دو تا سه دقیقه ادامه می یابد.
روش دوم: در این روش محل اتصال بینی به گونه یا همان کناره های بینی به مدت چند دقیقه ماساژ داده می شود.
روش سوم: ماساژ از بالای نوک بینی شروع می شود و به سمت بالا با فشار ملایم تا بین ابروها ادامه پیدا می کند.

ماساژ بینی

اهمیت ماساژ بینی بعد از جراحی

بسیاری از افراد هستند که اطلاعات زیادی در مورد مزیت ها و اهمیت ماساژ بینی بعد از اینکه جراحی روی آن انجام می شود ندارند. شما باید بدانید که یکی از مهم ترین این مزیت ها و اهمیت آن برای خوش فرم کردن حالت بینی است.

استخوان های بینی بعد از اینکه از گچ خارج می شوند، به ماساژ دادن نیاز دارند تا بافت آن ها شکل بگیرد. ماساژ بینی درد را التیام می بخشد و حالت استخوانی بینی را متناسب می نماید. اهمیت این روش را تنها زمانی متوجه خواهید شد که با انجام دادن آن، بینی باریک تر از آنچه که بوده است، می شود. بنابراین اگر شما می خواهید بینی خوش فرمی داشته باشید نباید ماساژ را بعد از جراحی فراموش کنید.

چه زمانی به ماساژ بینی بعد از جراحی نیاز است؟

اغب مواقع، استخوان های بینی به کمک تعدادی از محافظ های مخصوص که درون و بیرون بینی قرار دارند، به جای اصلی شان باز می گردند. اما باید بدانید در برخی از موارد و شرایط امکان دارد که به دلیل ناهنجاری های زیاد بینی، جراح استخوان ها را بشکند تا بتواند فرم بینی را تغییر دهد.

معمولا در چنین شرایطی است که جراح ماساژ بینی را توصیه می کند. البنه که توسط خودش انجام می شود تا بتواند به فرم بینی انسجام ببخشد. از دیگر دلایلی که احتمالا به ماساژ بینی بعد از جراحی نیاز پیدا می کنید این است که بافت جدیدی را روی بینی تان ایجاد شود.

ماساژ بینی

هر یک از انواع جراحی های زیبایی که روی صورت شما انجام می گیرد با برش هایی همراه است. زمانی که برش ایجاد می شود بافت جدیدی نیز شکل می گیرد که امکان دارد این بافت، ظاهر بینی را زیبا نسازد و اثر جراحی را هم به طور کامل نشان ندهد. در برخی از موارد هم امکان دارد بافت جدید، مشکل بزرگی در تنفس افراد ایجاد کند. در این صورت شما بهتر است که از ماساژ برای فرم دهی بینی استفاده نمایید.

فواید ماساژ بینی بعد از جراحی

اولین مزیتی که می توان برای ماساژ بینی بعد از عمل در نظر گرفت، این است که زیبایی بینی را افزایش می دهد. همچنین بهبودی بینی با سرعت بیشتری روی می دهد. فرم دهی بینی با استفاده از ماساژ نتیجه بسیار بهتر و زیباتری را به ارمغان خواهد آورد. در واقع شما باید بدانید که اگر به پزشک اجازه دهید بینی تان را بعد از جراحی ماساژ دهد نتیجه جراحی را بسیار زیباتر از آنچه که بوده است دریافت می کنید.

ماساژ بینی بعد از جراحی تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟

اینکه شما ماساژ بینی بعد از جراحی را تا چه مدت باید انجام دهید، بستگی به مدل بینی تان دارد. این مسئله که دارای بینی گوشتی هستید و یا استخوانی، روی این مورد تاثیر زیادی دارد و پزشک به خوبی آن را می تواند تشخیص دهد.

بعد از هفته دوم جراحی که گچ بینی برداشته می شود، باید اقدام به ماساژ بینی نمایید. برخی از بینی های استخوانی، باید تعداد دفعات بیشتری در روز تحت ماساژ قرار گیرند. شما برای ماساژ دادن اولیه بینی باید به نزد پزشک بروید تا آن را به صورت اصولی برای شما انجام دهد. بعد از اینکه یک بار پزشک، بینی را ماساژ دهد نوع و چگونگی آن را به شما نشان می دهد. در صورت تایید او می توانید ماساژ را خودتان ادامه دهید.

سپس باید روزی چند مرتبه از این شیوه برای فرم دهی بینی خود استفاده کنید. معمولا توصیه می شود دو الی سه ماه بعد از جراحی بینی این کار را ادامه دهید. استخوان های بینی از طریق ماساژ به بافت جدید خود عادت می کنند و شما هم باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید.

دقت نمایید که پیش از چسب زدن به بینی باید آن را ماساژ دهید. به آرامی ماساژ دادن و حرکت دادن دست های شما به سمت بالا و پایین یکی از نکات مهم است که باید به آن توجه داشته باشید. البته که در زمان استفاده از چسب روی بینی هم می توانید ماساژ دادن را انجام دهید.

 
دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با سابقه درخشان جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس در منطقه پاسداران تهران، مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی ترکیبی از دو نوع عمل فانتزی و طبیعی برای بینی از نظر ظاهری است. در عمل بینی نیمه...

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

۸ دیدگاه ها
  1. سلام دکتر من حدود یکسال و نیم هست خدمت شما بینی ترمیمی گوشتی جراحی کردم سه بار به من کورتن زدید و هربار تا یکهفته بسیار کوچیک هست بینیم ولی باز تورم میکنه و بزرگتر نشون میده میخواستم بدونم مشکل از چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • شما باید حضوری تشریف بیارید و ویزیت بشید دوست عزیز.

      پاسخ
  2. ماساژ بینی و میشه خودمون انجام بدیم یا حتما باید پزشک انجام بده؟

    پاسخ
    • برای بار اول حتما باید توسط پزشک انجام بشه. برای دفعات بعدی بسته به صلاحدید پزشک داره

      پاسخ
  3. سلام آقای دکتر. من الان یک 3 ماه از عمل بینیم گذشته و هنوز هم کبودی هام از بین نرفته. آقای دکتر خیلی می ترسم که نرن کبودیا.چیکا باید بکنم؟

    پاسخ
    • شما حتما باید به صورت حضوری معاینه بشید

      پاسخ
  4. آیا ماساژ غیر اصولی بینی باعث ایجاد انحراف و آسیب میشه ؟

    پاسخ
    • بله و برای پیشگیری از این مشکل حتما به جراحتون مراجعه کنید

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *