پروتز چانه

پروتز صورت برای جایگزینی چهره صورت است که  افراد مبتلا به پروتز ممکن است بخشی از چهره خود را از طریق  سرطان، تروما و یا نارسایی زای مادرزادی از دست داده باشند گروهی دیگر افرادی هستند که تمایل به زیبایی بیشتر صورت دارند که با انجام پروتز چانه و تعادل سازی به جذابیت چهره افزایش می دهند و ناراحتی که از کوچک بودن چانه با فرم بد چانه خود دارند  را از بین می برند .
بلند کردن یا افزایش چانه با کمک یک پروتز یک روش ساده است که برای تعادل ویژگی های صورت  بسیار موثر و مفید است ما می توانیم با قرار دادن یک ایمپلنت چانه، مشخصات صورت منظور نسبت بینی و چانه را اندازه کنیم و  بینی شما کوچکتر به نظر می رسد در واقع شما با پروتز چانه و تعادل سازی صورت می توانید تعادل سازی خاص بین اجزای صورت به وجود آورید.

مشاوره پروتز چانه

در طول مشاوره، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا شما یک نامزد مناسب برای ایمپلنت چانه هستید. او ارزیابی خواهد کرد که کدام نوع، شکل و فرم پروتز برای شما مناسب است .

مراقبت بعد از پروتز چانه

بعد از عملیات،  پروتز چانه و صورت ممکن است قسمت پروتز شده دارای تورم وکبودی باشد که تا دو سه روز بعد از بین خواهد رفت و جای هیچ گونه نگرانی نیست بهتر است در از انجام پروتز چانه به خوبی به نکات پزشک توجه کنید تا زودتر بهبود یابید.بهتر است برای کاهش ورم از کمپرس سرد در محل مورد نظر استفاده شود این عملیات را تا 24 ساعت بعد از پروتز انجام دهید .

خطرات جراحی پروتز چانه چیست؟

همانند دیگر جراحی ها ، خطر ابتلا به عفونت، اختلالات حسی و رد پروتز وجود دارد. گاهی اوقات ایمپلنت چانه باید برداشته شود. اگر در روزهای بعد از یک عملیات “درد با تب” تجربه کنید، باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

کاندیدای مناسب برای پروتز چانه

• مناسب برای افرادی که چانه آن ها به صورت عقب رفته است
  • مناسب برای افرادی که چانه ی نوک تیز دارند
  • افرادی که دارای سلامت کامل جسمانی هستند
  • افرادی هیچ گونه سابقه ی پزشکی ندارند
  • افرادی که از دخانیات و الکل مصرف نمی کنند .

به طور کلی پروتز چانه می تواند در وضعیت فک تاثیر به خصوصی بگذارد و باعث تغییرات در ظاهر هر فرد شود به خصوص افرادی که دارای چانه های کوچک هستند زیرا با حجیم کردن چانه در بیشتر مواقع صورت هماهنگی بیشتری به خود می گیرد و باعث جذاب شدن چهره فرد میشود .بهتر است افرادی که تمایل به پروتز چانه دارند در انتخاب پزشک خود دقت لازم را به عمل آورند و انتظار معقولانه ای از پزشک خود داشته باشند .

نتیجه پروتز چانه بعد از درمان

ظاهر کلی پروتز چانه به نوع پروتز استفاده شده بستگی دارد و همان طور که می دانید از مواد سیلیکونی ساخته می شوند و مشابه گارد محافظ کلاه های ایمنی هستند در بعضی مواقع لازم است جراح پروتز را خم کند و با توجه به نیاز بیمار از آن استفاده کند .

هزینه پروتز چانه

هزینه پروتز چانه بستگی به داروهای مورد نیاز در جراحی ، عمل جراحی ، دستمزد پزشک و هزینه اتاق عمل محاسبه می شود .هر فرد با توجه به نوع درخواستی که از پزشک خود دارد جداگانه محاسبه می شود به همین دلیل برای هزینه دقیق بهتر است به پزشک مراجعه کنید و پس از معاینه کامل از پزشک خود اطلاع کامل بگیرید .

نتایج پروتز چانه

نتایج قطعی بعد از خوابیدن تورم و از بین رفتن کبودی به خوبی قابل مشاهده است

اقدامات لازم بعد از جراحی پروتز چانه

• بهتر است بعد از انجام پروتز چانه کمپرس سرد را تا سه روز بعد از جراحی به صورت مرتب بر ناحیه مورد نظر قرار دهید .
  • به خوبی استراحت کنید
  • تا چند روز از انجام هر گونه فعالیت بدنی خودداری کنید .
  • یک روز بعد از جراحی چانه به راحتی می توانید استحمام کنید و صورت خود را بشویید.
  • در صورت هر گونه درد می توانید از استامینوفن استفاده کنید .
  • درصورت مصرف هر گونه داروی دیگر با پزشک خود مشورت کنید .
  • داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود را در زمان خود مصرف کنید.
  • بهتر است تا 24 ساعت اولیه در خوردن تغذیه رعایت کنید و فقط از غذاهای آبکی مانند آش ، سوپ و … استفاده کنید در واقع از غذاهایی استفاده کنید که نیازی به جویدن نداشته باشد زیرا باعث فشار به قسمت جراحی می شود .
  • سعی کنید در روزهای اول از باز و بسته شدن دهانتان جلوگیری کنید .
  • در صورت هر گونه تورم جای نگرانی نیست و در مدت کوتاهی برطرف خواهد شد .

نقاهت بعد از جراحی پروتز چانه

به طور کلی تا می توانید استراحت کنید شما در دوره نقاهت می توانید به خوبی تلویزیون تماشا کنید اما سعی کنید  تا می توانید از انجام فعالیت های بیشتر خصوصاً فعالیت های دهانی و بدنی جلوگیری کنید تا به بخیه های شما آسیبی وارد نشود .برای خوابیدن می توانید از دو بالش استفاده کنید تا سرتان کمی بالاتراز تنتان قرار بگیرد این حالت باعث می شود از تروم شما کاسته شود .

سوال های متداول پروتز چانه

چرا برخی از پزشکان توصیه می کنند به جای جراحی بینی جراحی چانه انجام شود ؟

به دلیل اینکه برخی از افراد بر این تصور هستند که بینی های بزرگی دارند این گونه افراد در صورتی که چانه کوچکی داشته باشند می توانند با جراحی چانه فرم صورت خود را متعادل کنند به گونه ای که بینی آن ها کوچک تر در صورت ظاهر می شود .در واقع در خیلی از مراجعه کنندگان مشاهده می کنیم که با جراحی چانه دیگر نیازی به جراحی بینی نبوده است .

آیا فرد حین جراحی پروتز چانه می تواند هشیار باشد ؟

این جراحی تحت عنوان بی حسی موضعی صورت می گیرد و بیمار در خواب فرو خواهد رفت و هیچگونه احساسی نخواهد کرد بعد از جراحی بیمار سریعاً به هوش خواهد آمد .

آیا افراد برای جراحی پروتز چانه درد زیادی دارند ؟

هنگام جراحی بیمار هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد اما بعد از به هوش آمدن تا 3 روز اول به هنگام خوردن غذا درد مختصری خواهند داشت . البته دردی که می توان تحمل کرد .

بعد از جراحی چانه چه زمانی طول می کشد تا از تورم کاسته شود ؟

بعد از جراحی چانه معمولاً یک هفته طول می کشد که بیمار بهبود یابد .

چه زمانی طول می کشد که جراحی پروتز چانه انجام شود ؟

بستگی به نوع جراحی دارد در صورتی که فقط جراحی چانه باشد حدود نیم ساعت و در صورتی که با دیگر جراحی صورت بگیرد بیشتر طول خواهد کشید .

ده + نوزده =