English
عربی
العربية

به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

(021) 22882609 – 10 / (0912) 7696940

شنبه تا چهارشنبه 18:00 – 20:00 | پنجشنبه ها 9:00 – 12:00

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

جراحی کشیدن پوست صورت

آیا از چروک های پوست خود خسته شده اید؟ راه های از بین بردن چروک پوست کدامند؟ روش جراحی کشیدن پوست صورت چگونه انجام می شود؟

با بالاتر رفتن سن ، می توان علائم پیری را پوست افراد مشاهده کرد. این مساله در کاهش اعتماد به نفس تاثیر بسزایی دارد . از همین رو بسیاری از افراد به دنبال روش هایی برای جوانسازی پوست هستند. ما در این مقاله اطلاعات کامل در رابطه با جراحی کشیدن پوست صورت قرار داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

جراحی کشیدن پوست صورت
جراحی کشیدن پوست صورت

عواملی که باعث تشدید افتادگی پوست می شود:

  • نور خورشید:

به هر حال نور خورشید روی پوست اثراتی دارد که می تواند در دراز مدت باعث پیری زود رس و افتادگی پوست شود بنابراین درمناطقی از کشورما که نور خورشید زیاد است توصیه می شود حتی در کودکان از سن 5 الی 6 سالگی از ضد آفتاب استفاده شود.

  • استعمال دخانیات:

یکی از اثراتی که دخانیات در دراز مدت دارد روی عروق پوست است ، این عروق باعث تنگی و در نهایت باعث به وجود آمدن افتادگی در پوست می شود.

  • عامل ژنتیکی:

در بعضی افراد به صورت ژنتیکی افتادگی پوست وجود دارد.

روش های درمان افتادگی پوست

روش های غیر جراحی

استفاده ازبعضی کرم ها و ترکیباتی که روی کلاژن و ترکیبات پوست اثر می گذارد و به مرور زمان باعث کم شدن چروک پوست می شود.

استفاده مداوم از ضد آفتاب بسیار کمک کننده است.

تزریق فیلر، که این فیلر ها به عنوان پر کننده های چین و چروک ها و قسمتی هایی از پوست که دچار گودی می شود مورد استفاده قرار می گیرد مانند چین کنار لب و پیشانی که در ظاهر و زیبایی فرد موثر است می توان از تزریق فیلر استفاده کرد.

روش جراحی

با افزایش سن و گذر زمان با افتادگی پوست و عضلات صورت، در ناحیه خط خنده، گردن و خط تحتانی تغییرات به صورت شلی و افتادگی خودشان را نشان می دهند بنابراین با یک عمل جراحی کشیدن پوست صورت این افتادگی ها اصلاح می شوند.

جراحی کشیدن پوست صورت چگونه انجام می شود؟

پزشک ابتدا پوست اضافه را تخمین می زند و پوست را که ممکن است از داخل موی سر شروع شود و تا جلوی گوش ادامه دارد برش می زند و در مواردی که شلی گردن زیاد باشد تا پشت گوش امتداد پیدا می کند. بعد از برش های لازم، عضلات زیر پوست کاملا ترمیم و افتادگی آن ها برطرف می شود و پوست  به طور کامل کشیده می شود و حد اضافه پوست مشخص و برداشته می شود.

جراحی کشیدن پوست گردن

اگر در ناحیه گردن افتادگی زیاد باشد با برش 3 الی 4 سانتی در زیر ناحیه چانه عضلات گردن که دچار شلی هستند به هم بخیه می شوند سپس باعث رفع افتادگی و تغییرات سن در ناحیه گردن می شود شاید لازم باشد مقداری از چربی های اضافه گردن برداشته شود تا ظاهری زیباتری در ناحیه چانه ایجاد شود. بعد از ترمیم کامل محل های برش ناحیه جراحی پانسمان می شود و بعد از مدتی که تورم ها وکبودی ها برطرف شد معمولا خط بخیه زیاد نمایان نیست و نگران باقی ماندن جای بخیه نباشید.

جراحی کشیدن پوست صورت

به مرور زمان پوست بدن انسان روند کلاژن سازی را کاهش می دهد از همین رو پوست افتاده می شود. همچنین نیروی جاذبه نیز در شلی و افتادگی پوست موثر است . یکی از بهترین راهکارها برای رفع این مشکل، کشیدن پوست صورت است.

باید بدانید که در این روش زخم نیز در منطقه ای نزدیک به رویش مو یا پشت گوش ایجاد می شود به همین علت جای هیچگونه نگرانی نیست.

آیا جراحی کشیدن پوست برگشت پذیر است؟

در جراحی کشیدن پوست، آسان ترین روش کشیدن پوست به تنهایی است اما مشکلی که این روش دارد این است که قابل برگشت است. اگر بخواهیم جراحی پایدار تری داشته باشید باید پوست به همراه بافت زیر جلدی و عضلاتی که به زیرپوست چسبیده اند کشیده شود و دوباره در اسکلت صورت فیکس شود.

نکات قبل از جراحی کشیدن پوست صورت

معمولا قبل از هر نوع جراحی یک سری اقدامات لازم است انجام شود. برای عمل جراحی کشیدن پوست صورت باید اقدامات زیر را انجام دهید:
سابقه پزشکی خود و داروهایی که مصرف می کنید را در اختیار جراح قرار دهید
درصورت مصرف الکل یا دخانیات ، به پزشک اطلاع دهید
از تمامی زوایای صورت خود بنا به درخواست پزشک عکسبرداری کنید
انتظارات خود از نتیجه جراحی را برای پزشک بیان کنید
روی صورت شما هیچ مو یا ریشی نباشد و قبل از جراحی آن را اصلاح کنید
در روز عمل لباس راحت و دکمه دار بپوشید

مزایای جراحی پوست صورت

جوانسازی پوست

حذف چین و چروک های پوستی

شادابی صورت

زیبایی لبخند

حذف خط حزن کنج لب

حذف غبغب و چروک های گردن

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با سابقه درخشان جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس در منطقه پاسداران تهران، مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب ها:
مقالات مرتبط

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *