English
عربی
العربية

به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

(021) 22882609 – 10 / (0912) 7696940

شنبه تا چهارشنبه 18:00 – 20:00 | پنجشنبه ها 9:00 – 12:00

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

ساکشن غبغب

جوانتر و زیباتر به نظر رسیدن چهره همیشه جزو نگرانی های افراد بوده است اما تا چندسال اخیر، افراد از یک موضوع بسیار مهم که بر روی زیبایی و تناسب صورت آن ها تاثیر بسیاری دارد، غافل بودند. غبغب، می تواند تمام زیبایی یک صورت را تحت تاثیر قرار دهد و بهترین راه حل برای آن، ساکشن غبغب است. گردن باریک و خوش فرم می تواند در جوان تر به نظر رسیدن شما و تناسب صورت شما کمک بسیاری کند.

دلایل ایجاد غبغب

شاید برای شما سوال باشد که غبغب به چه دلیلی ایجاد می شود؟ چند عامل هستند که می توانند بر روی تجمع چربی در ناحیه زیر چانه موثر باشند. دانستن علت ایجاد غبغب می تواند کمک بسیاری در برطرف کردن آن بنماید.

ژنتیک

بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی در ناحیه زیر چانه خود چربی دارند یا پوست آن ها شل و افتاده است. این افراد بیشتر در معرض دچار شدن به این مشکل هستند.

سن

وقتی سن بالا می رود، کلاژن سازی پوست کمتر شده و پوست، جوانی و انعطاف خود را از دست می دهد. این امر می توان موجب شل شدگی و افتادگی پوست در زیر چانه شود که در نهایت غبغب ایجاد می کند.

اضافه وزن

در بسیاری از موارد غبغب حاد، علت آن می تواند اضافه وزن و تجمع چربی اضافی در ناحیه زیر چانه باشد. رژیم غذایی پر چرب و نامناسب و نداشتن فعالیت کافی می تواند باعث اضافه وزن شود.

چطور می توان از از شر غبغب راحت شد؟

روش هایی وجود دارند که بدون جراحی می توانند به بهتر شدن ظاهر غبغب کمک کنند اما راه حل دائمی نیستند و گاهی هیچ تاثیری بر روی ظاهر غبغب نمی گذارند.

ورزش گردن

1- سر خود را به عقب ببرید و به سقف نگاه کنید.

2- چانه خود را به سمت جلو بیاورید تا زیر چانه احساس کشش را داشته باشید.

3- 10 ثانیه در همین حالت بمانید.

4- چانه خود را رها کنید و سر خود را به حالت عادی برگردانید.

ورزش با توپ

1- یک توپ با قطر 25 سانتی متر را زیر چانه خود بگیرید.

2- چانه خود را بر روی توپ فشار دهید.

3- روزی 25 بار این تمرین را تکرار کنید.

کشش گردن

1- سر خود را به عقب ببرید و به سقف نگاه کنید.

2- زبان خود را به سقف دهانتان بچسبانید و برای 5 الی 10 ثانیه این حالت را نگه دارید.

کاندیدای عمل ساکشن غبغب

غبغب لزوماً ناشی از چاقی نیست بلکه غبغب یا همان چربی زیر چانه می تواند به دلیل وراثت یا پیری باشد که ربطی به عادت غذایی و رژیم و فعالیت ورزشی ندارد. معمولا شخص از غبغب احساس نارضایتی می کند، مخصوصا در زمانی که بدن شخص متناسب و وزن وی ایده آل بوده اما غبغب ظاهری نامناسب به فرد می دهد. در این صورت این شخص کاندیدای عمل ساکشن می باشد. هر قدر رنگ پوست و انعطاف پذیری آن بهتر باشد نتیجه ی عمل مطلوب تر خواهد بود. دقت شود عمل ساکشن غبغب به منظور کاهش وزن انجام نمی گیرد بلکه برای اشخاصی که وزن طبیعی دارند و مایل به از بین بردن غبغب چانه هستند، استفاده می شود. غبغب این اشخاص با تمرینات ورزشی و رژيم غذایی از بین نمی رود.

جراحی ساکشن غبغب

پیشنهاد هایی که جراح شما درباره ی جراحی به شما می کند، بر اساس کیفیت پوست شما و نتیجه ای است که خواستار آن هستید.  افرادی که در بازه سنی 20 تا 50 سال هستند و پوست منعطف تری دارند، از لیپوساکشن گردن، سود بسیار زیادی می برند چرا که این جراحی چربی اضافه را تخلیه می کند اما تاثیری برروی کیفیت پوست در این ناحیه نمی گذارد. بهتر است افرادی که افتادگی پوست در این ناحیه دارند، لیفت گردن نیز انجام دهند. گاهی جراحان هر دوی این جراحی ها را با هم انجام می دهند. همچنین ممکن است به شما پیشنهاد کنند که صورتتان را لیفت یا از پروتز چانه استفاده کنید.

مراحل انجام ساکشن غبغب

برای انجام این جراحی، پزشک شما طبق صلاحدید خود می تواند از بی حسی موضعی استفاده کند. در این جراحی ، چربی اضافی از زیر چانه با کمک برش های کوچک خارج می شود. اگر این جراحی با لیفت گردن نیز همراه باشد، پوست زیر گردن کشیده شده و ماهیچه های این ناحیه سفت تر می شوند.

پزشک شما با علامت گذاری بر روی چانه و گردن، محل های مدنظر خود را علامت گذاری می کند. سپس ناحیه جراحی ضدعفونی می شود سپس بر اساس تشخیص پزشک، شما تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی قرار می گیرید.

در جراحی لیپوساکشن غبغب، با وارد کردن یک تیوب کوچک به اسم کانولا در نقاط مختلف چانه و استفاده از یک مکش ملایم، میزان چربی اضافه از محل های مختلف زیر چانه را برمیدارد. اگر لیفت گردن نیز انجام شود، پزشک شما با ایجاد برش های کوچک پشت گوش، پوست اضافه را بر میدارد و ماهیچه های گردن را سفت می کند. سپس محل های برش با کمک بخیه بسته می شوند.

عمل ساکشن غبغب در یک نصف روز در بیمارستان انجام می گیرد، به عبارتی دیگر نیازی به ماندن بیمار در بیمارستان نمی باشد. ناگفته نماند که چربی های متجمع از غبغب را می توان در لب یا در چین و چروک صورت خود شخص به منظور زیبا سازی استفاده کرد. دوران نقاهت عمل ساکشن بسیار کوتاه است و یک هفته پس از عمل شخص می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

انجام ساکشن غبغب و پروتز چانه به طور همزمان
انجام ساکشن غبغب و پروتز چانه به طور همزمان

عمل ساکشن غبغب چقدر طول می کشد؟

همانطور که گفته شد، معمولا عمل ساکشن غبغب کمتر از یک ساعت طول می کشد، اما در برخی مواقع که شخص مایل باشد همراه آن عمل های دیگری مثل لیفت صورت، گردن و یا پروتز چانه انجام دهد، مدت زمان بیشتری طول می کشد. پزشک می تواند قبل از انجام عمل و در حین مشورت با بیمار مدت زمان تقریبی عمل را تخمین بزند.

عوارض ساکشن غبغب

بعد از ساکشن غبغب وجود خون مردگی یا تورم یا خواب رفتگی یا مور مور شدن زیر چانه امری طبیعی است و به مرور زمان از بین خواهد رفت. اما در صورت خونریزی، عفونت و تب به پزشک خود مراجعه نمایید. عوارض زیر می تواند بعد از ساکشن غبغب بروز کند؛

  • عدم تقارن اعضای صورت
  • خونریزی
  • مشکلات تنفسی ناشی از بیهوشی
  • حساسیت پوستی
  • عفونت
  • آسیب به سلول های عصبی
  • بادکردگی
  • اسکار

مزایای ساکشن غبغب

از جمله مزایای عمل ساکشن غبغب می توان گفت که ساکشن یک عمل بسیار امن و کاربردی برای از بین رفتن چربی های زیر چانه است. چربی غبغب با رژیم و کاهش وزن و فعالیت های ورزشی هیچ تغییری نمی کند. با انجام ساکشن غبغب نتیجه بسیار مطلوبی در بازه زمانی بسیار کمی ملاحظه می شود. این عمل دارای عوارض بسیار کم و نتایج بسیار مطلوب و یک عمل نمونه برای از بین بردن غبغب به شمار می رود.

هزینه ساکشن غبغب

این که هزینه ساکشن غبغب چقدر می شود بسیار بستگی به روشی دارد که جراح شما استفاده کرده است. البته عوامل دیگری نیز هستند که بر روی هزینه ساکشن غبغب موثرند که در ادامه نام می بریم.

  • تبحر پزشک
  • هزینه اتاق عمل و داروها
  • هزینه بیهوشی
  • محل و زمان انجام جراحی
دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری

دکتر مسعود راستکاری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با سابقه درخشان جراحی سر و گردن، جراحی پلاستیک بینی و صورت و جراحی آندوسکوپی سینوس در منطقه پاسداران تهران، مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب ها:
مقالات مرتبط

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

5 دیدگاه ها
  1. دکتر میشه بگید ساکشن غبغب چقدر نقاهتش طول می کشه و گن غبغب چقدر باید استفاده بشه؟

    پاسخ
    • دوره نقاهت خاصی نداره. فقط یک هفته، صورت با باندها بسته میشه. سپس باید مجدد مورد ویزیت قرار بگیرید و در صورت نیاز، باند جدید برای شما بسته می شود.

      پاسخ
  2. هزینه ساکشن غبغب و جراحی پلک بطور جداگانه چقدر هست؟

    پاسخ
    • هزینه ساکشن غبغب حدودا ۶ میلیون تومان و جراحی پلک هم حدودا 7 میلیون و 500 هزار تومان اما باید حتما ویزیت بشید.

      پاسخ
  3. آقای دکتر راستکار بهترین پزشک هستن.

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *